دلهره و نگرانی در آمریکا
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمریکا از امروز میزبان انتخابات مقدماتی است و به‌طور رسمی دوره رقابت‌های انتخاباتی در ایالات متحده آغاز می‌شود. با این حال آمریکایی‌ها در این روزها بسیار نگرانند؛ ترس آنها این است که کشورشان در این دوره انتخاباتی چندپاره شود و حتی سایه جنگ داخلی بر آن سنگینی کند.
 
با نزدیک شدن به جلسات رای‌گیری درون حزبی در روز دوشنبه، رای‌دهندگان نگران اختلافاتی هستند که می‌ترسند کشور را از هم بپاشاند، مضاف بر اینکه چشم‌انداز جنگ جهانی سوم و ناآرامی‌های داخلی هم در افق نگاه رای‌دهندگان وجود دارد.به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، انتخابات ریاست‌جمهوری به‌طور سنتی از آرزوهای آینده صحبت می‌کند و چشم‌اندازی از فردای بهتر، امید و تغییر باراک اوباما یا محافظه‌کاری دلسوزانه جورج دابلیو بوش را ارائه می‌دهد. با این حال، امسال، حتی قبل از اینکه آرا به صندوق‌های رای انداخته شود، احساسات بسیار تاریک‌تری وجود داشته است.

در سراسر آیووا، با نزدیک شدن به اولین رقابت نامزدها در روز دوشنبه، رای‌دهندگان در خیابان‌های مملو از برف، برف‌ها را کنار می‌زنند تا خود را به کارزارهای انتخاباتی نامزدها برسانندکه سخنان آنان را بشنوند تا تصمیم بگیرند، در روزگاری که چشم‌انداز جنگ جهانی در افق است، به نامزد مورد نظر خود رای دهند.چهار سال پیش، رای‌دهندگان نگران یک بیماری همه‌گیر، مشکلات اقتصادی و اعتراضات ملی بودند. اکنون، در اولین انتخابات ریاست‌جمهوری پس از محاصره ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، این نگرانی‌ها به ترسی تلخ‌تر و اساسی‌تر درباره اصول آمریکایی تبدیل شده است. داگ گروس، یک وکیل جمهوری‌خواه که نزدیک به چهار دهه در سیاست آیووا درگیر بوده است و در سال۲۰۰۲ نامزد فرمانداری شد و قصد دارد از نیکی هیلی در انتخابات در روز دوشنبه حمایت کند، می‌گوید: «در حال حاضر در آیووا این احساس را دارید؛ درحالی‌که در خواب راه می‌رویم، وارد یک کابوس شده‌ایم و هیچ کاری نمی‌توانیم درباره آن انجام دهیم.»

زندگی در آیووا فقط منحصر به این نیست که در سختی زندگی کنی یا انتظار آب و هوای شدید داشته باشی، اینکه باید هر آن انتظار عذاب‌هایی را داشته باشید که اجتناب‌ناپذیر است. دونالد جی.ترامپ، کاندیدای برتر در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان، از سالن دادگاه وارد میدان انتخاباتی می‌شود و لفاظی‌های خود را با تهدیدهای شوم تلافی‌جویانه ادامه می‌دهد و روز به روز تهدیدهای دیکتاتوری خود را افزایش داده است. در طرف مقابل جو بایدن خشونت سیاسی را محکوم و استدلال می‌کند که اگر شکست بخورد، خود دموکراسی ممکن است دچار تزلزل شود. بیلی بردلی، ۸۰ساله که ۱۸سال به‌عنوان سناتور در نیوجرسی خدمت کرده است، به یاد می‌آورد وقتی در سال ۲۰۰۰، نامزد انتخابات دموکرات‌ها شده بود، در طول کارزار خود بیش از ۷۵روز را در آیووا گذراند.

او گفت: «ما درباره مراقبت‌های بهداشتی و مالیات بحث کردیم که منطقی است» اما درباره جنگ داخلی؟ نه جنگ جهانی سوم؟ نه نه نه. هرگز.» او گفت که این دوره از رقابت‌های ریاست‌جمهوری لحظه‌ای متفاوت از هر انتخاباتی در زندگی‌اش است.او افزود که رقابت برای کاخ سفید در سال۱۹۶۸ «انتخابات بسیار سختی بود؛ اما همفری در مقابل نیکسون همچون ترامپ در مقابل بایدن نبود. تفاوت از نظر ارزش‌های آمریکایی و از نظر آینده‌ای که قرار است باشد، بسیار فاحش است.» روز پنج‌شنبه، با انباشته شدن برف در پارکینگ، کشاورزان و دامداران در یک سالن رقص در حومه «دی‌موآن» در آلتونا جمع شدند تا به سخنان نامزد انتخاباتی ریاست‌جمهوری گوش دهند. اما بین سخنرانی‌ها و وعده‌های تبلیغاتی، جریانی غیرقابل تصور در این ایالت وجود دارد؛ چراکه خود را در مرکز شهروندی آمریکا می‌دانند.

مارک بینز که از دو نامزد جمهوری‌خواه، نیکی هیلی و ران دیسانتیس، اوایل صبح آن روز چیزهای ترسناکی شنیده بود، گفت: «جنگ داخلی در راه است، من به این متقاعد شده‌ام.» بینز که اصلا شبیه یک فرد رادیکال نیست، گفت که او یک مهندس شیمی ۶۵ساله است که در کنتاکی زندگی می‌کند و برای اجلاس سوخت‌های تجدیدپذیر آیووا در این شهر به سر می‌برد. او در سال۲۰۲۰ به بایدن رای داد؛ اما مطمئن نیست که امسال به چه کسی رای خواهد داد. در واقع، او در نظر دارد به‌طور کلی از فصل انتخابات اجتناب کند. بینز از ترس احتمال خشونت سیاسی، در حال بررسی رفتن به برزیل در نوامبر۲۰۲۴ است. او تاکید کرد که در معنای واقعی کلمه قصد دارد در آن تاریخ به مدت یک هفته کشور را ترک کند. او می‌گوید: «احتمال چنددستگی بسیار بالاست.»





:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : دو شنبه 25 دی 1402
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی